Het SSC richt zich op het faciliteren en creëren van business value binnen DigiRent door:
DigiRent heeft de strategische keuze gemaakt voor SharePoint 2010 als presentatie laag binnen haar ICT infrastructuur. SharePoint gaat het platform worden voor internet, intranet en de verschillende extranetten met medewerkers, klanten en marktpartners. Op termijn zal SharePoint vanuit het 5-lagen architectuurmodel de frontend ‘gebruikersinterface’ worden voor een substantieel deel van het applicatielandschap. Een Must-have voor onze ‘bring-your-own-device’ doelstelling. In de business zijn een aantal strategische projecten gestart met als presentatielaag SharePoint.
Op dit moment is DigiRent early adapter in deze technologie en zijn er weinig partijen beschikbaar die over alle kennis en kunde beschikken. Dit plan geeft een overzicht van de activiteiten om te komen tot een SharePoint Service Center (SSC) en de benodigde infrastructuur en support organisatie.
Daarnaast kent DigiRent een aantal verschillende versies van hetzelfde platform en een aantal verouderde software systemen die nodig geüpgrade moeten worden. Deze migratie/upgrade projecten zijn wel opgenomen als producten in dit plan van aanpak om te borgen dat ze daadwerkelijk afgerond zijn voordat dit traject afgerond is, maar worden via aparte projecten uitgevoerd.
Een ingericht SharePoint Service Center door:
Dit vertaalt zich in de volgende te realiseren hoofdproducten:
1. Rapporteerbare dienstverlening op basis van afgesproken dienstverlening.2. Ingepland en beheersbaar werkpakket.3. Processen beschreven en geïmplementeerd.